تو این روزای گرم ایران، طبیعتا مصرف برق بالا میره و از اونجا که تقریبا هیچ چیزمون با استاندارد هایی که برای زندگی تعریف شده نمیخونه، به راحتی برق می ره و مسولین با افتخار میان اعلام می کنن که قراره سهمیه بندی بشه و..

حالا خاموشی تو خونه زیاد باعث ایجاد خطر نمی شه. نهایتش اینه که چند ساعت گرما رو تحمل می کنید و نمیتونید به یه سری کارای اینترنتی تون برسید. اما همین خاموشی روی کشتی جزو بزرگترین کابوس های هر مهندسیه. به این خاطر که کشتی یه مجموعه کاملا خودکفاست و همه انرژی مورد نیازش رو به کمک سوزوندن سوخت تولید می کنه. حتی آب مورد نیاز برای شستشو رو هم به همین طریق تولید می کنه. حلقه اصلی زنجیر در این مجموعه تولید، برقه که اون هم بوسیله 2 یا 3 جنراتور بزرگ تولید میشه. تمامی دستگاه هایی که رو کشتی فعال هستن بدون استثنا به برق برای کار کردن نیاز دارن. پس اگه برقی نباشه، کشتی به صورت کامل از کار میافته. از کار افتادن کشتی در شرایطی که اوضاع جوی مساعد باشه شاید مشکل حادی نباشه ولی در دریای طوفانی باعث از بین رفتن کشتی خواهد شد.

به همین دلیله که مهندسین در کشتی تمام تلاش خودشون رو میکنن تا پدیده خاموشی یا blackout رخ نده. در مدت 5 ماه سفری که داشتم، خوشبختانه فقط یه بار دچار blaout شدیم و اون هم حدود 4 ساعت طول کشید تا بتونیم دوباره کشتی رو راه بنداریم. من خیلی سرخوش تو طبقه 3- engine room در حال انجام کار های روزانه بودم که یهو همه صدا ها قطع شد و همه چراغ ها خاموش شد. یه لحظه واقعا فکر کردم که داریم غرق میشیم و سریع به سمت در های خروج اضطراری دویدم که یکی ازهمکار ها جلوم رو گرفت و شرایط رو برام توضیح داد. از ویژگی های یه کارآموز همین ترسشه دیگه.

الان هم در اثر این خاموشی های پی در پی، هر شب خواب میبینم که در کشتی هستم و باز blackout  شده و من مقصر اون هستم.